Ustawa o pomocy społecznej
Art. 147. Przepis przejściowy
1. W 2004 r. minimalna wysokość zasiłku okresowego wynosi:1) w przypadku osoby samotnie gospodarującej – 20 % różnicy między kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej a dochodem tej osoby;
2) w przypadku rodziny – 15 % różnicy między kryterium dochodowym rodziny a dochodem rodziny.2. W 2005 r. minimalna wysokość zasiłku okresowego wynosi:1) w przypadku osoby samotnie gospodarującej – 30 % różnicy między kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej a dochodem tej osoby;
2) w przypadku rodziny – 20 % różnicy między kryterium dochodowym rodziny a dochodem rodziny.3. W 2006 r. i 2007 r. minimalna wysokość zasiłku okresowego wynosi:1) w przypadku osoby samotnie gospodarującej – 35 % różnicy między kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej a dochodem tej osoby,
2) w przypadku rodziny – 25 % różnicy między kryterium dochodowym rodziny a dochodem rodziny
– przy czym art. 8 prawo do świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej, ust. 2 stosuje się odpowiednio. 4. W 2004 r. gminy otrzymują dotację celową z budżetu państwa na pokrycie wydatków na zasiłki okresowe w części określonej w ust. 1.
5. W 2005 r. gminy otrzymują dotację celową z budżetu państwa na pokrycie wydatków na zasiłki okresowe w części określonej w ust. 2.
6. W 2006 r. i 2007 r. gminy otrzymują dotację celową na pokrycie wydatków na zasiłki okresowe w części określonej w ust. 3.
7. Od 2008 r. gminy otrzymują dotację celową na pokrycie wydatków na zasiłki okresowe w części określonej w art. 38 zasiłek okresowy, ust. 3.
8. Kwota zasiłku finansowana z dotacji nie może być niższa niż 20 zł.